Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Nedenfor har vi samlet en række spørgsmål og svar, så du kan bliver klogere på, hvordan det er at være kunde hos Frederiksberg Skrædderi. Skulle du har yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. Se hvordan her.

Læs her om ofte stillede spørgsmål
  • Hvordan kommer min kjole fra butikken til skrædderiet?
    Vi har et samarbejde med de forskellige butikker således at kjolen bliver transporteret for dig og er klar når du kommer til prøvning

  • Bliver min kjole pakket ind når den udleveres til mig?
    Ja! – din kjole bliver både dampet op så den er pæn, og den bliver også udleveret i en dragtpose så den beskyttes bedst muligt og er nem at have med.

  • Kan jeg have min kjole hængende hos skrædderiet indtil brylluppet?
    Ja! – det er en service vi yder dig, at du gratis kan have din kjole hængende hos os så du ikke behøver at bekymre dig om, hvor den ellers skal være.

  • Jeg har ikke fået købt BH eller strømper – hvad gør jeg så?
    Vi har et bredt udvalg af BH’er, strømper, skørter, osv. Mangler du ellers noget, så bare stil spørgsmål til prøvningen.

  • Jeg har en meget stor barm så jeg har ikke fundet en god BH endnu – hvad gør jeg?
    Vores udvalg af BH’er går faktisk op til meget store størrelser såsom I, J og K. Vi skal nok finde noget du bliver lykkelig for.

  • Tager I Dankort eller MobilePay?
    Ja! – vi modtager både Dankort og MobilePay – udover kontanter.

  • Hvordan er min kjole forsikret mens den opbevares hos jer?
    Godt spørgsmål. Din kjole er faktisk allerede dækket af din indbosforsikring.

  • Hvad sker der, hvis jeg kommer for sent til min prøvning?
    Ofte sker der ikke noget, hvis du kun kommer en lille smule for sent. Men i meget travle perioder har vi gerne 2-4 kunder hver eneste time gennem en hel dag. Derfor kan der opstå ekstra ventetid eller vi kan være nødt til at finde en ny tid. Vi tager også normalt et gebyr for dette. Se mere her.

  • Hvorfor skal jeg bestille tid i god tid?
    Det giver os bedre mulighed for at give dig en tid som er optimal i forhold til dit bryllup. Vi anbefaler faktisk, at du køber din kjole adskillige måneder før dit bryllup, da det giver dig det største udvalg. Ligeså snart du har købt din kjole, bør du ringe ind til os og bestille tid – ikke først når din kjole kommer hjem.

  • Jeg har tabt mig eller taget på – hvad skal jeg gøre?
    Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan se på, hvad der skal gøres for at få din kjole til at sidde optimalt.

  • Jeg er blevet gravid – hvor gør jeg nu?
    Kontakt os hurtigst muligt, så vi se på, hvad der skal gøres for at få din kjole til at sidde optimalt.

  • Nålene er blevet sat i min kjole – hvorfor skal jeg så komme ind og prøve den?
    Det er simpelthen for, at vi kan sikre os, at kjolen virkelig kommer til at sidde bedst muligt. Nålenes placering er jo kun vejledning til skrædderen. Det er først når kjolen sidder på dig, at vi kan se resultatet – du skal jo også mærke, hvordan kjolen er at have på. Det kunne også være, at du havde yderligere ønsker, vi kan hjælpe dig med.

  • Hvordan bør jeg opbevare min kjole når jeg har hentet den hos jer?
    Opbevar den i den medfølgende dragtpose. På sigt anbefaler vi opbevaring i såkaldte syrefri æsker som dem, du kan købe hos os. Men har du spørgsmål, så sig til.

  • Hvorfor er jeg nødt til at medbringe den BH, det skørt og de sko som jeg skal have på, når jeg skal til prøvning?
    Det er for at komme så tæt på den situation, hvor du skal have kjolen på, som muligt. Skoene har betydning for tilpasning af kjolens længde. BH og underskørt har betydning for, hvordan kjolen sidder over barm og hofte. Blot en anden BH kan få kjolen til at sidde helt anderledes.

  • Laver I andet end brudekjoler?
    Så afgjort. Vi syer også festkjoler eller hverdagstøj op eller forandrer det. Ligeledes har vi også ekspertise inden for teaterkostumer og dansekjoler, og så laver vi mange helt anderledes specialopgaver. Kontakt os og lad os tage en snak om opgaven.

  • Jeg har ikke købt min kjole i en af de butikker i nævner. Kan jeg få den forandret alligevel?
    Selvfølgelig! Kontakt os, så vi kan få det arrangeret – også hvordan kjolen kommer ind til os (hvis ikke du selv kommer med den).

  • Må jeg have min veninde eller mor med?
    Ja – selvfølgelig. Vores store, private prøverum giver jer rigelig plads, og så kan din mor eller venide også tage nogle billeder, hvis du ønsker det.

  • Må der tages billeder på skrædderiet?
    Ja! – det er helt i orden, at du får taget billeder af kjolen under prøvningen. Dog er det normalt, at det så er aftalt at skrædderarbejdet skal udføres. Og hav respekt for, at ikke alle vore medarbejdere ønsker at figurere på andres billeder. Aftal det individuelt.

  • Jeg har et barn i barnevogn. Kan den stå så jeg kan holde øje med den?
    Det er ikke noget problem. Vi har en rar lounge lige indenfor, hvor der er plads til din barnevogn. Her står den trygt og sikkert, mens du er inde og prøve din kjole. Der er også god plads lige udenfor hoveddøren.

  • Hvornår skal jeg betale?
    Du kan enten betale ved første prøvning eller ved prøvningen, hvor du får kjolen med hjem. De fleste foretrækker at betale ved første prøvning, så det er overstået. Det er også muligt at betale halvdelen der og resten ved afhentningen.

  • Jeg har fortrudt og vil ikke have lavet skrædderarbejdet alligevel. Hvad skal jeg gøre?
    Kontakt os hurtigst muligt og senest 24 efter bestillingen, så vi ikke bruger unødig tid på din kjole. Hvis ikke vi er startet på kjolen betales blot for tiden til måltagningen (Kr. 750,-). Hvis vi er startet på kjolen, betales for den forbrugte tid og de forbrugte materialer. Vi tager dog altid nålene ud af kjolen, for isætning af nålene er en del af vores arbejde. Skal en anden skrædder arbejde på kjolen, bør denne skrædder selv sætte sine nåle.